Prøv og lån hjælpemidler på biblioteket

På biblioteket kan du låne hjælpemidler, der kan hjælpe dig i hverdagen

Du kan låne eller blot se nærmere på en lang række praktiske hverdagshjælpemidler, som normalt er forbeholdt ældre borgere eller borgere med funktionsnedsættelse. Du kan f.eks. låne en robotstøvsuger, vinduesvasker, knappekrog og meget mere.

Sådan reserver og låner du

Du reserverer et hjælpemiddel ved at skrive navnet på hjælpemidlet i søgefeltet på vores hjemmeside. Du kan også vælge at skrive "hjælpemidler" i søgefeltet og efterfølgende klikke på "Genstand" i listen over materialetyper. Eller klikke på dette link.

Hjælpemidlerne får et afhentningsnummer og kan afhentes på reserveringshylderne sammen med de øvrige materialer.

Bemærk;  Støvsugere, Huskofon samt robotvinduesvaskeren kan kun afhentes ved skranken i den betjente åbningstid på hhv. Ølstykke, Stenløse og Smørum bibliotek.

Hjælpemidlerne kan lånes i 14 dage.

Se hjælpemidlerne før du låner

Hvis du vil se nærmere på hjælpemidlerne, er de udstillet i en montre ved indgangen på Smørum Bibliotek.

Kontakt personalet i den betjente åbningstid, hvis du vil høre mere om hjælpemidlet inden du låner det.

Du kan låne følgende hjælpemidler på biblioteket:

• Good grip lågåbner
  • Good grips bestiksæt -  3 dele
  • Gribetang
  • Holder til bøger og iPad (The Bookseat)
  • Huskofon, husker 90 beskeder på bestemte tidspunker
  • Håndtag til ind og udstigning af bil (Handybar)
  • Jarkey lågåbner
  • J-popper ringdåseåbner
  • Karkludepresser
  • Kartoffelskræller med tykt greb
  • Kartoffelskræller med sugekop
  • Knappekrog
  • Ledningsfri støvsuger
  • Lup
  • Nøglegreb til 3 nøgler
  • Pilleknuser og pilledeler
  • Robotstøvsuger
  • Skærebræt med pigge
  • Smørebræt med 2 kanter
  • Strømpepåtager til almindelige strømper
  • Universalgreb åbne vandhane, komfur, mm.
  • Vileda Spraymoppe
  • Vinduespudser