Digital Artikelservice

Adgang
Adgang hjemmefra
Få artikler i din mailboks på få minutter

Nu kan du selv hjemmefra her på egedalbibliotekerne.dk læse artikler fra godt 40.000 danske tidsskrifter.

Er artiklen allerede digitaliseret, har du den i din mailboks inden for få minutter.
Hvis ikke den er digitaliseret, går der cirka et døgn. Hidtil har du skullet gå via den nationale biblioteksside, Bibliotek.dk, for at finde artikler, men det behøver du ikke mere.

Sådan gør du:

1. Log dig ind her på hjemmesiden.Søg efter det emne, der interesserer dig.
  2. I mange tilfælde vil der være en boks ud for tidsskriftartiklen 'Bestil digital kopi'.
  3. Klik her og artiklen lander i din mailboks kort efter. Er artiklen ikke digitaliseret på forhånd, vil der dog gå op til et døgn.

Du skal bo i Egedal Kommune for at kunne benytte servicen.

Bemærk: Der kan også stå 'Se online' ud for en tidsskriftartikel. Det betyder, at du kan læse den på en af netbaserne, hvortil du har gratis adgang som borger i kommunen.

Du kan stadig få artikler fra Digital Artikelservice, når du bestiller materialer fra Bibliotek.dk.

Log først på ved at klikke på Bibliotekslogin
Brug dit cpr-nummer og din kode på 4 tal, som du bruger på biblioteket.

Når du har fundet en artikel, som du gerne vil have, gør du sådan:
  1. Klik på Vælg og bestil
  2. Klik på Mere information
  3. Klik på Bestil digital kopi
    (vær opmærksom på, at denne knap ligger under den blå bestil-knap)
  4. Nu åbner der et nyt vindue, hvor du igen skal klikke på Bestil digital kopi
  5. Artiklen lander i din e-post kort efter.
    Er artiklen ikke digitaliseret på forhånd, vil der dog gå op til et døgn.