Litterær Sportssommer – stand up paddle med Kristina Ricken

13.07.21
Denne uges litterær sportssommer kommer fra os på Guldborgsund-bibliotekerne

Fra sidste uge at befinde os i fodboldens verden med Amdi Silvestri, skal vi i denne uge med Kristina Ricken ud på vandet.

Lokal illustrator og stribetegner

Kristina Ricken er selvstændig illustrator og stribetegner. Hun har udgivet flere bøger med sine tegnede striber, som nogle måske også vil kende fra et par dameblade. Hun har også bl.a. illustrerede bøger, tegnet kampagner og logoer.

Selvironisk vinkel på at dyrke sport

På Sydhavsøerne kender vi hende især for hendes webcomic Live fra Lolland. Hun bor netop på Lolland, og her på Guldborgsund-bibliotekerne syntes vi, at Kristina kunne bidrage på en anderledes måde til den litterære sportssommer, fordi hun har en selvironisk vinkel på det at dyrke sport.

Vandsport et oplagt valg i Guldborgsund

Vandsport var et oplagt valg, da Guldborgsund Kommune er omgivet af vand. Vi har ikke mindre end 328 km kystlinje i kommunen og en af landets bedste badestrande.

Kristina har valgt at skrive og tegne om Stand Up Paddle, der er blevet en yndet vandbeskæftigelse for mange – også for Kristina, der dog stadig er lidt nybegynder med den våde sportsgren.