Betal gebyrer med MobilePay

Af Egedal Bibliotekerne (ikke efterprøvet)
15.01.18
Betal dit mellemværende med mobiltelefonen direkte på selvbetjeningsautomaterne og her på hjemmesiden

På Egedal Bibliotekerne er det muligt at betale hele dit melleværende direkte på vores automater på biblioteket.

På automaten aktiverer du  MobilePay som betalingsmetode i Lånerstatus  – og du kan herefter betale det samlede beløb af mellemværender.

Sådan gør du:

1. Klik på "Status" på skærmen og log dig ind på din lånerstatus.
  2. Klik på fanen "Gebyrer".
  3. Klik på "afslut uden kvittering", "afslut med kvittering" eller "kvittering på e-mail".
  4. Klik på "Vælg en betalingstjeneste" på automaten.
  5. Klik på "Betal" med Mobilepay.
  6. Åbn Mobilepay-appen på din telefon, klik på "betal" og klik på "Scan QR-kode" i appen.
  7. Hold din telefon over den hvide Mobilepay-boks, der sidder på automaten.
  8. Scan QR-koden med Mobilepay appen og betal beløbet i appen.
  9. Automaten viser nu, at din betaling er gennemført.

På hjemmesiden skal du blot vælge "Mobilepay" når du kommer til betalingsvinduet. Derefter åbner et vindue hvor du kan taste dit mobilnummer. Din mobilepay-app aktiveres på din mobiltelefon og du skal nu godkende betalingen.