Hemmelige steder

01.02.22
Hjælp os med at finde natur til litteratur

Egedal Bibliotekerne vil med projektet 'Hemmelige steder' udvikle 3 lydprojekter, der sætter poesi til naturen, ude i naturen. Derfor efterlyser vi nu 3 naturtyper, biotoper, der skal have hver deres lydspor fyldt med litteratur. Og der har vi brug for jeres hjælp!

De 3 biotoper vil blive omsat til 3 gåture i Egedal Kommune, hvor man kan gå på besøg i andres yndlingssteder i naturen - ”Vi kalder det de ”Hemmelige steder”; det er de steder som man elsker at besøge på sin gåtur. Steder som man gerne vil vise andre. Måske er det skovsøen, myreturen eller grantræet som man oplever som poetisk." fortæller Finn Petersen, der er leder af Ølstykke Bibliotek, og med bag projektet ”Hemmelige Steder”.

Hvor er det bedste 'hemmelige sted' i Egedals natur? Vi vil gerne høre dit bud på en naturtype, som du gerne ser behandlet poetisk.

Læs om projektet "Hemmelige steder" og kom med forslag til naturtyper.

Følg også projektet på Youtube.