Særlige vilkår for brug af biblioteket

07.12.20
Grundet corona gælder særlige vilkår for benyttelse af bibliotekerne i Egedal

Sundhedsmyndighederne har den 7. december meddelt en lang række restriktioner for at forebygge coronasmitten i samfundet.

Egedal Bibliotekerne er derfor lukket for ophold på biblioteket og for betjening fra onsdag den 9. december – indtil videre. Det gælder både den betjente og den selvbetjente åbningstid.

Du kan dog godt låne og aflevere bøger på Ølstykke, Smørum og Ganløse Bibliotek. Der gælder dog nogle særlige regler herfor. Læs om bestil og hent ordningen.

Det er ligeledes muligt at låne lydbøger og ebøger online, ligesom alle vores mange digitale tilbud kan bruges. Klik på e-biblioteket i hovedmenuen og se mere.

Spørgsmål og svar

Kan jeg aflevere mine materialer?

Ja, det er muligt at aflevere lånte bøger på Smørum og Ølstykke bibliotek i lukkeperioden. Se åbningstider.  Bibliotekerne i Stenløse og Ganløse holder stadig lukket.

Jeg kan ikke nå at aflevere mine bøger, får jeg så gebyr?

Der vil ikke blive opkrævet nye gebyrer ved for sent afleverede bøger, mens biblioteket holder lukket. Dette gælder også selvom biblioteket har åbnet for lån og aflevering.
Når bibliotekerne åbner som normalt igen, får du 7 dage til at aflevere lånte materialer uden at skulle betale gebyrer. Du er dog meget velkommen til at aflevere de materialer, du ikke længere ønsker at låne.
Der skal stadig betales gebyr for bøger, der skulle have været afleveret inden 9. december og ikke er afleveret rettidigt.

Kan jeg reservere bøger?

Ja du kan godt  reservere bøger på vores hjemmeside, i appen og på bibliotek.dk.
Du kan også låne og reservere ebøger og net-lydbøger på eReolen.

Kan jeg deltage i bibliotekets arrangementer?

Alle arrangementer er aflyst indtil videre. Hold øje med "Det sker", da der kan se ændringer fra uge til uge.

Hvis du har købt billetter på nettet gennem vores billetsystem Place2book, bliver dine billetter automatisk refunderet.

Booking af lokaler

Det er ikke muligt at booke lokaler fra 9. december - indtil videre.

Vil det fortsat være muligt at bruge bibliotekets digitale tilbud?

Ja, alle vores online tilbud som fx eReolen, Filmstriben og tidsskrifter og magasiner i RB Digital kan sagtens bruges.

Kan man komme i kontakt med bibliotekspersonalet?

Ja. Henvendelser kan ske på mail: egedalbibliotekerne@egekom.dk. Du kan også ringe til Smørum Bibliotek på tlf. 7259 7700 eller til Ølstykke Bibliotek på 7259 7750.

Se åbningstiderne for det enkelte bibliotek