Bibliotek.dk har fået nyt udseende

22.01.24
Bibliotek.dk er skiftet til en helt ny version

Siden har fået nyt design, nye funktioner og mere inspiration, men også alt det du kender fra det gamle Bibliotek.dk, så du stadig kan:

• Søge, både helt enkelt og med flere elementer
  • Bestille – også fra huskelisten, hvor du kan bestille flere materialer på én gang
  • Se lånerstatus fra dine biblioteker

Blandt de nye muligheder på siden kan nævnes:

• Værksider, som samler de forskellige udgaver af et værk på en overskuelig side
  • Serie- og univers-sider, hvor det er muligt at se hvilke materialer, der indgår i disse, samt rækkefølgen for materialer i en serie
  • Inspirationsbånd med f.eks. nye eller populære materialer

Du kan ikke længere bruge login med mailadresse og kodeord fra det gamle Bibliotek.dk, ligesom disse personlige oplysninger ikke følger med over i den nye udgave.
Brug Bibliotekslogin, hvor du logger ind med de samme oplysninger, som du bruger på dit bibliotek. Du kan også vælge at logge ind med MitId. Når du logger ind, henter vi dine låneroplysninger fra dit lokale bibliotek, så dine lån og reserveringer helt automatisk vises på det nye Bibliotek.dk.

Du skal være opmærksom på, at disse personlige oplysninger ikke følger med over i den nye udgave:

• Din huskeliste
  • Dine gemte søgninger
  • Dine indstillinger, fx fravalg af NOTAs materiale

MEN: Du har god tid til at hente dine data og gemme dem. Det gamle Bibliotek.dk er tilgængelig nogle måneder ind i 2024.

Har du spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at bruge feedback-knappen på siderne eller kontakte Bibliotek.dks kundeservice