Sådan bliver du låner

16.09.20
Opret dig som låner på biblioteket

For at blive registreret som låner, skal du fremvise gyldig legitimation udstedt af en offentlig myndighed. Voksne benytter sundhedskort som lånerkort. Du skal altid medbringe sundhedskort eller lånerkort ved lån.

Husk at give besked til biblioteket, hvis du skifter telefonnummer og/eller e-mailadresse.

Ved indmeldelse får du en pinkode som giver dig adgang til biblioteket og vores tilbud.

Du modtager ligeledes en verificationsmail fra os, med et link, som du skal klikke på indenfor 72 timer. Ellers modtager du ikke e-mails fra biblioteket.

Indmeldelse via nettet

Er du over 18 år, kan du oprette dig som låner via vores hjemmeside med dit Nem-ID. Når du er oprettet, kan du herefter logge ind på hjemmesiden med dit cpr.nr. og den pinkode du vælger ved oprettelsen.

Opret låner

Børn under 18 år

Som forældre eller værge kan du oprette børn og unge under 18 år som bruger på biblioteket. Du skal bruge dit eget MitID. Husk at:

• barnet skal være under 18 år
  • godkende at have læst og accepteret bibliotekets reglement og takster

Barnet kan få sit eget børnelånerkort, så de selv kan låne bøger på biblioteket. Henvend dig til personalet i den bemandede åbningstid. Alternativt kan barnets sundhedskort bruges.

Børn skal oprettes som brugere her på siden, da de ikke kan oprettes som brugere ved personlig henvendelse. Vi hjælper og guider dog gerne, hvis der er brug for hjælp.

Opret børnelåner