Nye bemandede åbningstider på Egedals biblioteker fra uge 43

23.11.23
Ens bemandede åbningstider på bibliotekerne i Ølstykke, Stenløse og Smørum

Egedal Bibliotekerne fordobler den faglige bemanding på det nyindrettede bibliotek i Stenløse Kulturhus på hverdage, og der kommer faglig bemanding om lørdagen. Det betyder, at der bliver nye bemandede åbningstider på alle tre bemandede biblioteker i Egedal. På onsdage vil der fremover være selvbetjening.

Tilpasningen af de bemandede åbningstider er foretaget for at kunne betjene flest mulige borgere på de tidspunkter, hvor efterspørgslen er størst.

De bemandede åbningstider vil være ens på de tre bemandede biblioteker i Ølstykke, Stenløse og Smørum:

Mandag 14-18

Tirsdag 10-17

Onsdag vil der være ren selvbetjening

Torsdag 13-17

Lørdag 10-14

De ubemandede åbningstider er i øvrigt uændrede.

Man kan møde bibliotekets medarbejdere til mange andre arrangementer og aktiviteter end dem, der foregår på bibliotekerne. Arrangementerne afholdes ofte med lokale samarbejdspartnere og er meget populære. Disse arrangementer afholdes oftest på onsdage.

Bibliotekerne arbejder tæt sammen med daginstitutioner og skoler med fokus på børns læselyst. Det foregår både på biblioteket og ude, hvor børnene har deres hverdag.

Åbningstiderne kan altid findes på Egedal Bibliotekernes hjemmeside, hvor man også kan finde opslag om arrangementer på og udenfor bibliotekerne: www.egedalbiblioteker.dk