Besøg på biblioteket

14.02.24
Vi ved intet bedre, end når I kommer og besøger vores børnebibliotek i Smørum, Ølstykke, Stenløse og Ganløse. Her kan I finde lidt information, som kan gøre jeres tur ned til os let og overskuelig

Praktisk

På Smørum, Stenløse og Ølstykke biblioteker er der gode muligheder for at parkere jeres ladcykler. Skulle I komme med klapvogne, er I velkomne til at tage dem med ind på bibliotekerne. Der er også mulighed for at ankomme med offentlig transport.

På børnebibliotekerne må I meget gerne medbringe og spise jeres madpakker. Der er altid mulighed for at låne en klud og en kost ved børnebibliotekaren, til oprydningen efter jeres spisepause. Vi har også puslepladser og toiletter, som I kan bruge.

Skulle I have glemt en ble, er der mulighed for at få en i bibliotekets betjente åbningstid.

Kommer I inden den betjente åbningstid, kan I låse jer ind med jeres lånerkort.
Åbningstider https://egedalbibliotekerne.dk/biblioteker

Leg på Smørum Bibliotek

Smørum Biblioteks børnebibliotek vender ud mod parken. Legetøjet ligger frit fremme eller hvad med at sidde i en af de hyggelige sofaer og læse en historie sammen med børnene.

Jeres madpakke kan I spise i foyeren på den store trappe.

Leg på Ølstykke Bibliotek

Det store legehus på Ølstykke Bibliotek giver altid anledning til god leg og mulighed for meget dialog. Om sommeren omdanner Stine legehuset til en iskiosk og ved juletid forvandles legehuset til julemandens postkontor.
I læsehulen under de store lamper, hvor lyset kan skifte farve, er der god plads til højtlæsning og ved kreabordet er der altid fyldt op med farveblyanter.

Leg på Stenløse Bibliotek

Stenløse Bibliotek er nyindrettet i 2023. Her kan børnene lege i Hulen og på Bjerget. Der er altid mulighed for at fordybe sig ved det store kreabord, hvor der vil være skiftende aktiviteter. Ofte vil der også være mulighed for at boltre sig i den store sal. Til de små vuggestuebørn er der rutsjebane og blødt gulv.

Ganløse Bibliotek

Biblioteket er et hyggeligt mindre bibliotek, som fungerer uden fast betjening. Her er mulighed for at lege med det fine dukketeater og læse en masse gode bøger.

Lånerkort:

Med et lånerkort til Egedal Bibliotekerne får jeres institution eller stue mulighed for at bruge biblioteket, når det passer jer og låne bøgerne længere tid end normalt. Med et lånerkort til jeres institution har I en lånetid på 2 måneder, og I har adgang til biblioteket udenfor betjent åbningstid.

I kan oprette et lånerkort til hele institutionen eller vælge at få et lånerkort til den enkelte stue eller afdeling.
Når I skal oprettes som lånere, er det eneste I skal medbringe:

• En adresse
  • Et mobiltelefonnummer
  • En aktiv e-mailadresse
  • En pinkode på fire tal, som I skal bruge, når I låner bøger og skal ind på biblioteket udenfor betjent åbningstid.

Her vil I få besked, hvis I har bestilt eller reserveret materialer. Desuden vil der komme en påmindelse, når afleveringsdatoen nærmer sig.

Mistet kort?

Er uheldet ude, og I mister jeres kort eller pinkoden, så er der ingen grund til panik. Så kan vi supernemt lave et nyt kort til jer eller ændre koden og opdatere kontaktoplysningerne.

Kontakt: egedal.bornebibliotek@egekom.dk eller mød op i vores betjente åbningstid.